WATCH Projectbeheer als basis
In sommige gevallen kan het functioneel zijn om niet alleen het WATCH framework als basis voor een nieuwe applicatie te gebruiken, maar om een of meer van de WATCH modules uit te breiden met maatwerk functionaliteit. Hieronder beschrijven we kort twee maatwerkaanpassingen die uitbreidingen zijn van de WATCH applicatie.
Belkin
Belkin BV is één van 's werelds grootste fabrikanten van randapparaten en connectiviteitsoplossingen voor gebruikers van computers en consumentenelektronica.
In Schiphol-Rijk bevindt zich de design afdeling van Belkin waar verpakkingen, folders, handleidingen en dergelijke worden ontworpen in verschillende talen en voor verschillende markten. Voor deze design afdeling is op basis van de WATCH webapplicatie een geheel nieuwe module ontwikkeld: "WATCH marketing requests".
In deze module kunnen Belkin medewerkers uit heel Europa hun verzoeken indienen bij de design afdeling. De binnenkomende verzoeken worden vervolgens beoordeeld en verdeeld over de designers. Alle betrokkenen, zoals de requesters, productmanagers en designers, kunnen via het systeem de status van de requests bijhouden.
WATCH marketing requests is gekoppeld aan WATCH urenregistratie zodat de aan de requests bestede tijd kan worden bijgehouden. Ook is de module aan WATCH agenda & planning gekoppeld om de designers eenvoudig in te plannen op de projecten die uit de ingediende requests voortvloeien.
SCIO Consult
SCIO Consult is zoals ze het zelf noemen een "kennisleverancier op het gebied van de indicatiestelling". WATCH urenregistratie is voor SCIO Consult uitgebreid met functionaliteit voor het beheren van de adviezen die ze produceren voor de indicatiestellingen.
Het maatwerk voor SCIO Consult bevat ondermeer:
- Eigen beheerpagina's voor adviezen
- Adviesoverzichten voor communicatie met de klant
- Uitgebreide projectrapportages voor geven van inzicht in omzet, kosten en winst van projecten
- Uitgebreide rapportages voor inzicht in productiviteit van de consultants van SCIO Consult
- Voortgang van adviezen vastleggen op basis van zelf te definieren procedures en rollen
- Client volgsysteem waar de klant zelf adviezen kan aanvragen en de voortgang daarvan kan volgen
- Facturen genereren op basis van onder meer de gerealiseerde adviezen.